maandag 12 mei 2014

Allemaal leuke dingen!

Wat een regen he! Gelukkig hebben we ons haakwerk nog :-) Ik hoop dat jullie allemaal een heerlijke moederdag hebben gehad! Ik heb de hele dag heerlijk zitten haken in mijn vreselijke, maar o zo comfortabele fleece huispak :-) Lalylala's Kira is daarmee afgerond!
Ik haakte haar met gemeleerd garen van LangYarns, roze/grijs met fuchsia accenten. De sjaal heb ik gehaakt ipv gebreit ;-) 

Met de deken loop ik wat achter, dus daar heb ik ook weer wat randjes aan toegevoegd. Eerder al had ik een maxi loom van prym uitgeprobeerd, en dat is toch leuk! Je maakt met de loom eerst een groot vriekant, waar je dmv knopen een soort van bloem van maakt, en ver volgens haak je die om. In een zondag had ik een geweldige grote lekkere warme col klaar en omdat ik nog garen over had heb ik er meteen ook een leuke muts bij gehaakt. Ik ben dus nu al klaar voor de winter, terwijl de zomer nog moet beginnen :-)

 ik gebruikte Roma Big en Roma Big Rainbow 

De loom is er ook in een langwerpige variant, die ga ik ook maar eens uitproberen....Erg leuk om te doen! Ze zijn HIER  verkrijgbaar

En tot slot; Scheepjes heeft een nieuw garen op de markt gebracht: Stone Washed, in 9 prachtige kleuren ( en er zullen er nog meer bijkomen).  Het is een heerlijk zacht garen (76% katoen, 24% acryl) met een stoere uitstraling. Er zit als het ware een soort vliesje om het katoen wat het een heel speciale uitstraling geeft. Het pluist of splijt echter niet., sterker nog, het haakt echt heel erg lekker! Ik heb er een tas van gehaakt, en heb daar precies 3 bollen voor gebruikt. je ontvangt de werkbeschrijving van de tas bij je bestelling! Klik HIER om naar de webshop te gaan en de prachtige kleuren te bewonderen!




3 opmerkingen:

  1. Wat is je pop Kira mooi geworden zeg!
    Het nieuwe garen van Scheepjes vind ik ook erg mooi! Ga ik zeker ook een keer uitproberen!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg!! Die tas vind ik erg leuk.

    Maar ook die Granny's op de laatste foto, is dat ook gewoon haakwerk?

    Fijne zondag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Thea, ja dat zijn gewone gehaakte granny's ;-) Dat is het prachtige effect van het Stone Washed garen!

      Verwijderen