maandag 9 september 2013

Catania Grande Col!

Afgelopen zaterdag stond ik samen met haakmaatje Annelies in het Friese Eastermar, op de Skuorrefair van Helena Tadema, van t quilters huske. Een hele gezellige, kleine fait, met leuke handwerkkraampjes!

Het begon rond 14 uur zachtjes te druppelen, maar dat weerhield een hoop creatieve dames niet om toch even te komen kijken. Het was een hele geslaagde en gezellige dag in een mooi stukje Nederland.

Ik merkte wel dat het september is, het wordt dus wat kouder om achter zo'n kraampje te staan. Ik heb dan ook meteen dit weekend maar een lekkere col gehaakt, van Catania Grande! Het grote voordeel van dit garen vind ik, het is katoen, en daardoor wordt het niet zweterig, kriebelt niet maar houdt je nek toch lekker warm. Ik ben gek op deze kleuren, het vrolijkt de boel meteen op! Wat voor dag het ook is!

Er zijn inmiddels op het internet een hele hoop patronen voor collen te vinden, ik haakte deze in een Granny Stripe patroon met haaknaald 5. Wil je ook zo'n lekkere col haken? De Catania Grande is blijvend in prijs verlaagd, en je kunt meteen aan de slag met een leuk haakpakket wat je HIER vindt:
Behalve de regenboogkleuren ontvang je ook de werkbeschrijving van deze lekkere col ( in 2 varianten).

En nu moet ik nog steeds mijn andere warme winter-col afmaken, maar die wordt gebreid...en haken vind ik toch echt leuker!! Hup Margriet, even de schouders eronder, de Bulky Lopi vierdient het!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen