maandag 19 augustus 2013

Gehaakte soulsister en Lizette is moeder geworden!

Van mijn lieve vriendinmoedertje Gina kreeg ik eens een door haar zelf gemaakte dikke dame, ze noemde haar "soulsister". Met trots kreeg ze een plekje in mijn atelier, want hoewel niet gehaakt, als ik er naar kijk wordt ik blij. Toen mn schoonzusje in Nederland was, bedacht ze dat het wel leuk zou zijn om haar na te haken. Dat is nog best wel een klusje...dus het werd hem niet in Jordanie, maar pas later, toen ik de rust even had voor zo'n project. Ondanks dat ik niet helemaal tevreden ben, is ze toch best goed gelukt en zit ze dan ook met haar soulsister te pronken in het atelier ;-)


Een ander haaksel waar ik aan begonnen was en niet wilde vorderen was Lizette, een schildpad in blijde verwachting. Het duurde even voordat ze poten had en ik haar in elkaar kon zetten. Daarna moesten er nog 2 kleintjes gehaakt worden en wat eitjes; de eitjes kun je onder haar schild stoppen, de 2 kleintjes hebben een half ei achter gelaten nadat ze eruit waren gekropen. Gelukkig zijn er geen roofvogels in mijn atelier die deze schatjes willen opvreten ;-) Het was een enorm priegelwerkje, maar ik vind ze allemaal schattig!

Het patroon staat in het boek Superlieve figuurtjes zelf haken van Ana Paula Rimoli, verkrijgbaar bij
Boekenvoordeel.


Lizette kreeg mooi paarse ogen, de kleintjes blauwe oogjes.

Ik heb een voorliefde voor gekleurde oogjes, het geeft de beestjes net even een andere uitstraling. Ik heb dit weekend heel veel mooie gekleurde oogjes besteld, voor in de webshop, binnenkort meer daarover!

Hier alvast een sneak preview ;-) Glitteroogjes!
                                                                    

6 opmerkingen:

  1. ze zijn leuk geworden .. moet ik nog steeds maken.. alleen word mijn lijstje steeds langer en langer..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ontzettend leuk allemaal......en die oogjes zijn erg guitig ♥
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag hem al langskomen op facebook, grappig dat ik zo'n leuke naamgenoot heb! :)

    BeantwoordenVerwijderen