maandag 18 maart 2013

vlindertje!

Op Facebook zijn een aantal leuke haakpagina's, eentje ervan is de Dutch Crochet Group. Er worden vele projecten gedeeld en leuke tips aan elkaar gegeven. Marian Sipkes kwam met een superleuke tip van een vlindertje, afkomstig van een Italiaans blog, dat was jammergenoeg wat  moeilijk leesbaar....


Annelies-haakt-het  is echter niet voor een gat te vangen heeft het nagemaakt! Hierbij de vertaling:

Magische ring
8 lossen
4 dubbel stokje (4 x draad om de naald en 5x telkens door 2lussen doorhalen)
3 dubbel stokje (3 x draad etc)
2 dubbel stokje (2 x draad etc)
Stokje (1 x draad etc)
3 lossen
Halve vaste
3 lossen
3 x dubbel stokje (2 x draad omslaan)

3 lossen
Halve vaste
3 lossen
3 x dubbel stokje
3 lossen
Halve vaste
3 lossen
Stokje
2 dubbel stokje (2 x draad etc)
3 dubbel stokje
4 dubbel stokje
8 lossen
Halve vaste
Magische ring aantrekken


Het vlindertje werd wat verfrommeld door de magische ring, dus ik heb in de magische ring eerst 6 vasten gehaakt en in die vasten het patroon van Annelies gedaan, het vlindertje wordt daardoor iets platter. Met een naald even het korte begin draadje naar boven steken , knoopjes leggen en voila! voelsprietjes. Een hele leuke aanvulling op de bloemen in mijn paas-takken! Bedankt, Marian voor de tip en Annelies voor de vertaling!



10 opmerkingen:

  1. Leuk! Zover was ik zelf nog niet eens gekomen, het op mijn blog zetten dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk, dank je wel voor het patroontje. Heb net je prachtige boekje aangeschaft, een toppertje, super! Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk om te horen Amarins! ik ben benieuwd naar jullie creaties ;-)

      Verwijderen
  3. Bedankt voor dit mooie patroontje! Kijken of ik nog een plekje in de paastak kan vinden!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt wel, het is maar een kleine fladderaar ;-)
      ik denk dat je er nog wel 10 kwijt kunt!

      Verwijderen
  4. Bedankt dames, maar alle eer gaat naar Annelies hoor! zij heeft het patroontje ontfutseld aan de foto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super!
    Ik zou nog een picotje haken op de 8 losse! Dan krijg je een mooi puntig vleugeltje.
    Dus 8 loss, 3 losse, halve vaste in de 3e losse vanaf de haak, 4 dubbelstokje, enzovoort...
    Ik ga vanavond proberen of dat lukt...

    Heb je bezwaar dat ik deze dan terzijnertijd ook op m'n blog zet??

    Groetjes Dinaz ♥

    Er staan meer vlinderpatroontjes op m'n blog! Dinazdesign.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. werkt niet op de 2e vleugel, dan moet je denk ik de picot op het 4dubbele stokje doen....

      Verwijderen
    2. Klopt haha...:o)
      Ik heb er nu twee geprobeerd. 8 losse is bij mij te lang...?? Met 6 losse wordt hij bij mij mooier.
      Ook heb ik bij de onderste vleugeltjes een 2 dubbelstokje in het midden...
      Leuk zeg!!! Bedankt dames!!!

      Verwijderen