dinsdag 12 maart 2013

Swap de interview!

In Blogland wordt veel geswapt, erg leuk om alle blije reacties te lezen! Ik heb het er te druk voor, maar voor een keertje doe ik mee aan een Swap! een speciale...Annemarie kwam op het idee om mij een stukje op haar blog te schrijven (die ze vervolgens ook nog eens helemaal leuk in het engels vertaald heeft!) en nu is het haar beurt op mijn blog! Meet...Annemarie!



Hoi! Ik ben Annemarie Benthem. Sinds 2010 ben ik helemaal verslaafd aan haken nadat ik, gewoon voor de grap, een haakworkshop had gevolgd. Als ik toen geweten had wat me daardoor allemaal zou overkomen… vrij snel na de workshop ben ik een blog begonnen. Daarop plaatste ik zelf gemaakte dingen die ik eigenlijk alleen aan mijn moeder wilde laten zien die ver weg woont. Maar mijn blog viel ook bij andere mensen in de smaak, en ik begon het allemaal steeds leuker te vinden. Het bloggen werd bijna dagelijkse routine en het aantal volgers groeide. Langzamerhand ontstond het idee om een webwinkel te beginnen en zo begon ik eind 2010 een Etsy-winkel waarin ik vooral gehaakte hartjesslingers verkocht. Ik kan me nog goed herinneren dat de eerste bestelling binnen kwam. Wat was ik blij!
Ik kan niet meer tellen hoeveel hartjes ik voor die slingers gehaakt heb. Het zullen er inmiddels wel duizenden geweest zijn maar het verveelt echt nooit.
Mijn blog groeide ondertussen door, en hoewel ik op mijn blog veel Nederlandse bezoekers had kwamen die zelden in mijn Etsy-winkel terecht. Dat vond ik jammer en daarom heb ik eind 2012 een Nederlandse webwinkel geopend, genaamd de Haakfactory.
Heel 2012 was eigenlijk een jaar van leuke nieuwe dingen, want begin 2012 ben ik door Forte gevraagd om een boekje over Filethaken te maken. Dat heb ik met ontzettend veel plezier gedaan, want voor mij was het toch wel het mooiste wat mij kon overkomen, een boekje mogen maken. Inmiddels ligt mijn tweede boekje sinds deze maand in de winkel: Slingers Haken. In dit boekje ga ik eigenlijk terug naar waar het in 2010 mee begon: de gehaakte slingers. Ook dit boekje heb ik weer met heel veel plezier gemaakt.
Soms vragen mensen waar ik toch de tijd vandaan haal, want ik haak inderdaad heel veel en ondertussen heb ik een full-time baan. Het is inderdaad soms een beetje zoeken naar tijd, maar ik doe het allemaal met zo veel plezier dat het me alleen maar energie oplevert. Ik vind het heerlijk om naast mijn intensieve baan iets totaal anders te doen. Het is een balans die je moet vinden, en ik denk dat ik die nu gevonden heb.
Vind je het leuk om een keer te kijken wat ik maak en doe? Hieronder vind je een aantal links waar je me kunt vinden. Wie weet tot ziens!




3 opmerkingen:

  1. De boekjes zijn geweldig. En mijn respect heb je voor al die tijd tussen je werkzaamheden door. voor mij werkt het haken als een ontspanning en krijg er inderdaad ook weer energie van.
    Veel succes Annemarie. Ik ben een volger van jouw blogs.
    Groetjes ut Ljouwert , Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee!!!
    En wat leuk om zo weer iets over Annemarie te lezen :o)

    Fijne middag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeetje.. inderdaad respect.. dat je dit allemaal doet naast een fulltime baan.

    BeantwoordenVerwijderen