vrijdag 28 september 2012

Takkeltje !

Via via kreeg ik het patroon voor Jip en Janneke poppen, en ik vond er wel een leuke snoes bij (grietjekarwietje) maar geen goede takkie. Die heb ik dus zelf maar bedacht...Hier het patroontje:

Kop
ronde 1) MR, 6 v
2) 2v in elke steek (12)
3) v, 2v rondom (18)
4-6) 18 v
7) 3x 2v samen, 1v, 3x 2v samen, 5v (10)
8) 10 v
9) 2v samen, 1v, 2v samen, 5 v (8)
10) 8 v, kop vullen
11) 2v samen, v,v, 2v samen, v,v (6)
12) 6v
13) 3 x 2 v samen, afhechten (lange draad afknippen, met naald door steken gaan, als laatste door de lus en aantrekken.)

Oor (2 x)
1) 2 l, 2v in 1e losse, keerlosse en werk draaien
2) 2v in elke v (4), kl en draaien
3) 2v, v,v, 2v (6) kl, draaien
4) 6v
5) 6v
6) in ronde van vasten rond het oor haken en afhechten

Lijf
1) MR, 6v (6)
2) 2v in elke steek (12)
3) 1v,2v rondom (18)
4 tm 11) 18 v
12) 1v, 2v samen (12) lijfje vullen
13) 2v samen (6)
lange draad afknippen, met naald door steken gaan, als laatste door de lus en aantrekken.

Staart
8 l, met 7 hv terug, draad afknippen

Poten (4)
met dubbele draad 7 lossen, me 6 hv terug, draad afknippen
(tip: je kunt ook pijperager gebruiken, met een maasnaald op de goede plek dwars door je haakwerk steken, en de voetjes buigen.)

Delen aan elkaar vastzetten en draden netjes wegwerken.
Halsband: ketting van plm 12 lossen, met een klein knoopje vastzetten om de nek.
met wit oogjes en neusje maken (klein knoopje). Met zwart nog een draadje met een lus boven op de kop zetten en kort afknippen

Veel plezier met het patroontje!


3 opmerkingen:

  1. Ahhh hij is echt helemaal Takkie!Bedankt voor het delen!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk!
    Ik heb het patroon van Jip en Janneke ook, nu kan ik er een Takkie bij maken!
    Ben gelijk je blog gaan volgen.
    Groetjes, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen