maandag 7 mei 2012

haken en kralen !

Het meest blij word ik toch wel wanneer ik passies kan samenvoegen ! viaviavia kwam ik hier terecht, en hoewel ik allang via Mums haar blog ballen aan het haken was, gaf dit net even wat extra's. Er wordt om een houten kraal heengehaakt, waardoor de kraal net even wat meer body krijgt. Ik heb wat mooie kralen uit mijn collectie erbij gezocht en dit is het resultaat:
Aanstaande zaterdag sta ik op de braderie in Niehove, een dorp waar veel kunstzinnige mensen wonen, ik ga daar vast iemand blij maken met deze geweldige ketting!

Voor de liefhebbers: De ballen zijn om 20 mm houten kralen gehaakt, haaknaald 2, Catania katoen, magische ring, 5 vasten, 2v in elke steek, (1v, 2v), (1v,1v,2v) 3 rondes rondom (20) (2min, 1v,1v), (2min, 1v) 2min (5 st), hv en afhechten, knoopje leggen., met maasnaald beide draden doorhalen naar de andere kant en afknippen.
Je kunt ze natuurlijk ook gebruiken om een tak op te fleuren zoals hier; (gevonden op de blog van TwoButterflies)








en een fleurig geheel krijg je door bijv. Rio Multi te gebruiken:

2 opmerkingen:

  1. Leuk, ik ben er ook mee bezig, en ik vind het gaaf dat je kunt haken en er een ketting van kan maken,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen